1. Ik heb een woning gezien waarop ik wil reageren, hoe doe ik dat?

Ziet u een woning waarop u wilt reageren? Dan kunt u zich inschrijven bij Vestal Vastgoedmanagement. (https://www.vestal.nl/inschrijven/). Wanneer u bent ingeschreven kunt u reageren op de woning. U kunt een reactie plaatsen via de chat of de e-mail. U kunt hierin aangeven in welke woning(en) u geïnteresseerd bent. Wij zullen u vervolgens meenemen in de selectie voor de bezichtigingsronde. Hiervoor vragen we u om een aantal documenten aan te leveren, waaronder een loonstrook en een arbeidsovereenkomst. Indien u in aanmerking komt voor een bezichtig zullen wij contact met u opnemen. 

2. Hoe kan ik een woning bezichtigen?

Heeft u een woning gevonden die u graag wilt bezichtigen? Dan kunt u zich inschrijven bij Vestal Vastgoedmanagement. (https://www.vestal.nl/inschrijven/). Vervolgens kunt u reageren op een woning (https://www.vestal.nl/huurwoningen/)   via onze chat of e-mail. Wanneer u geselecteerd wordt voor een bezichtiging zullen wij contact met u opnemen om een afspraak voor een bezichtiging in te plannen. Tijdens de bezichtiging kunt u aangeven of u de woning zou willen huren. Wij zullen u vervolgens spoedig laten weten of wij de woning aan u kunnen toewijzen.

3. Hoe kom ik in aanmerking voor een huurwoning?

Om in aanmerking te komen voor een huurwoning van Vestal kunt u zich hier https://www.vestal.nl/inschrijven/). inschrijven. Wanneer u bent ingeschreven kunt u reagreen op een woning. Wanneer u gereageerd heeft vragen we u om een aantal documenten aan te leveren om te kijken of u in aanmerking komt voor de woning. Als dit het geval is nemen wij u graag mee in de selectieronde voor een bezichtiging.

4. Wat is de meerwaarde van inschrijven bij Vestal?

Wanneer u zich inschrijft via onze website (https://www.vestal.nl/inschrijven/ kunnen wij u direct helen bij uw zoektocht naar een huurwoning. Wanneer u zich bij ons inschrijft doet u dat niet voor een specifieke woning (wel kunt u direct reageren op een specifieke woning), maar u plaatst een zoekopdracht. Met deze zoekopdracht maken wij een volledig zoekprofiel. Zo kunnen wij u snel en goed helpen wanneer u reageert op een woning of op zoek bent naar een woning. De inschrijfkosten zijn eenmalig twintig euro en na de inschrijving kunt u reageren op alle woningen die wij aanbieden.

5. Wat is een borgsteller?

Het kan gebeuren dat uw vaste inkomstenbron wegvalt waardoor het financieel niet mogelijk is om de woning aan te houden. Dan is het fijn als er iemand is die garant voor u kan staan, zodat u toch in uw woning kan blijven wonen. De borgsteller kan bijvoorbeeld een familielid zijn of een hele goede vriend(in).

De borgsteller is geen standaard gegeven in een huurovereenkomst. Het betreft een toevoeging op de huurovereenkomst. Een borgsteller is iemand die tijdens de huurperiode garant staat voor de maandelijkse huurbetaling en eventuele schade. Wij zullen pas contact met de borgsteller opnemen wanneer u zich niet meer aan de verplichtingen, welke gesteld zijn in de overeenkomst, houdt.

6. Welke documenten moet ik aanleveren?

Voordat wij een bezichtiging kunnen inplannen, verzoeken wij u om de onderstaande stukken per e-mail in te leveren. Mocht u een partner hebben dan ontvangen we daar ook graag de stukken van.

  • 1 recente loonstrook of uitkeringsspecificatie
  • Een werkgeversverklaring of arbeidsovereenkomst

Bent u gepensioneerd of zelfstandig ondernemer? Dan ontvangen wij graag de onderstaande stukken.
Gepensioneerd:

  • uitkeringsspecificatie pensioen
  • uitkeringsspecificatie AOW

Zelfstandig ondernemer:

  • recente jaarstukken
  • uittreksel KvK

7. Welke kosten kan ik verwachten bij een huurwoning?

Wanneer u een woning bij ons huurt betaalt u aan ons de kale huur en de servicekosten. De kosten van het afnemen van gas, water en elektra betaalt u aan de leveranciers, tenzij dit anders is vermeld in het contract. De gemeentelijke belastingen en andere heffingen verschillen per gemeente en betaalt u dan ook aan de gemeente.

Weet u nog niet waar u uw gas en elektriciteit gaat afnemen? Vestal regelt vrijblijvend en tegen de actuele gas- en stroomprijzen met Nuon dat uw gas en elektra worden aangesloten op de dag dat u in de woning komt te wonen.

8. Waar bestaan de servicekosten uit?

De servicekosten bestaan onder andere uit de rioolontstoppingsfonds, de glasfonds en de CV onderhoud. U betaalt deze kosten aan ons, samen met de kale huur van de woning.

9. Ik wil me inschrijven voor een huurwoning. Moet ik ook de gegevens van mijn partner invullen?

Wanneer u zich in wilt schrijven voor een huurwoning en uw partner ook vermeld wordt in de huurovereenkomst, is het wel nodig om uw partner te vermelden.  Daarnaast ontvangen wij ook van uw partner een aantal stukken.

10. Wat is het opzegtermijn van de huurwoning?

Onze huurovereenkomsten zijn voor een onbepaalde tijd. Nadat u de woning een jaar huurt kunt u de huur van de woning maandelijks opzeggen, tenzij dit in het huurcontract anders is aangegeven.